2008. március 9., vasárnap

Hogyan kezdtem volna neki én a "nagy útjavításnak"

Az Ilyés Gyula polgármester úr által kezdeményezett ”nagy útjavítás” előtt rendbe kellett volna hozni a régi aszfaltréteget az utcákban legalább annyira, hogy 3-4 évig kitartson. Nem került volna túl sokba nagyobb területeken felmaratni a burkolatot és a helyszínen feldolgozni és újraönteni. A folyamatos kátyúzás az évek során biztos, hogy több pénzt emésztett fel, mint amennyit egy alapos újraöntés igényelt volna.

Ezzel a nagy hatékonyságú kátyúzással párhuzamosan pedig minden földes utcát le kellett volna kövezni.
Ha így jártak volna el, néhány hónap elteltével mindenki olyan utcákon közlekedhetett volna, amelyen nem érik egymást a gödrök és nem sárosak – még ha nem is lettek volna éppen tükörsimák.

Ezután az ideiglenes burkolatjavítás után nekikezdtem volna a közműhálózatok felújításának. Az átfogó útfelújítás előtt pedig mindenképpen alkalmaztam volna egy szakértőt, aki megfelelőképpen össze tudta volna állítani a tenderfüzeteket. És csak azokon az utcákon végeztem volna el ezeket a költséges munkálatokat, ahol már a közműhálózat rendbe lett hozva.

Nincsenek megjegyzések: