2008. február 29., péntek

Vagy por, vagy sár…

A számláló lassan de biztosan araszol előre. Mégiscsak itt vagytok és olvastok... akkor folytassam.

Szatmárnémeti utcáit száraz időben por lepi, esős időben pedig sár takarja annak ellenére, hogy az érvényben levő jogszbályok már nem engedik, hogy homokot szórjanak csúszásgátló gyanánt az utcákra.

Maradt sajnos "por- és sárforrás" bőven - ezek közül felsorolok itt párat:
- a teherszállítók utánfutóiról az útra lecsorgó homok, kavics, föld és építkezési hulladék
- a nagyszámú rendezetlen építőtelep, ahonnan a teherautók kihordják a sarat. A helyzetet súlyosbítja, ha az építőtelep előtt lévő zöldövezetet használják lerakóhelyként.
- a tönkretett zöldövezeteken vagy a le nem betonozott udvarokon parkoló járművek szintén sarat hordanak az úttestre
- végül, de nem utolsósorban, a közművesítési munkálatok (kanalizálás, víz, gáz, villanyhálózat) során kiásott föld hetekig az úton és a járdán hever, az eső és szál pedig szétteríti ezeket a kupacokat

A megoldást egy jól kidolgozott ”por- és sárellenes” program alkalmazása jelentené:
- következetesen kellene büntetni azokat a járműveket, melyekről lecsorog a rakomány és a fuvarozók rögtön találnának megoldást a probléma megoldására
- ha büntetést helyeznének kilátásba, az építkezők is megtalálnák a módját annak, hogy ne horják fel a sarat a közutakra
- meg kellene tiltani, illetve büntetni kéne a zöldövezeteken illetve a nem lebetonozott területeken való parkolást
- meg kell tiltani a föld lerakását és tárolását közterületeken. A közművesítési munkálatokat végző cégek is meg tudnák a föld tárolását oldani másképp ha büntetést helyeznének kilátásba.

Feni gondolataimat beküldtem még 2007 december 17.-én a Szatmárnémeti Polgármesteri Hivatal honlapjára. Örömmel értesültem a helyi sajtóbol, hogy a közösségi rendőrök jövő héttől büntetni fogják azokat a cégeket amelyek teherautói sárt hordanak fel a város utcáira. Helyeslem a döntést, de ez egyedül még nem elégséges a probléma kezeléséhez.

Nincsenek megjegyzések: